En bra dag

Idag vaknade jag 5 över 9 och insåg att jag hade sjukt brottom till bussen som skulle gå vid 20 över ^^ Så det va bara att slänga på sig kläderna och typ halv springa ner till bussen.. men tror ni inte att buss äcklet va försenat? JO! Asså sånt blir jag riktigt irriterad på!
Aja, kom hem till mamma tillslut, och då var det bara börja med lussedegen :) Vi skulle, eller jag skulle, hjälpa mamma att baka lussebullar för hon kan inte göra det (opererat handen) så det fick lilla jag göra (a)
Jag som går en restaurang utbildning borde kunna baka lussebullar men icke. jag glömde hälla i mjölken i smöret och klagade på att jästen inte smälte och då började mamma asgarva och sa: - Men johanna, du har ju inte haft i mjölken *suck*
Så det var bara att värma på mjölken och hälla i den, och jag blev hur glad som helst så jag sa Nämen haha! Mamma kolla jästen har SMÄÄÄLT NU! :D Känner mig seriöst som en 5 åring! ^^

Men efter allt mäck med lussebullarna blev dom klara, och SJUKT goda ska jag be och få tala om.. Man tackar man tackar.. Har även varit hundvakt åt Elton som är 9 månader (a) så söt! Det är min mosters hund, så hon kom och lämnade honom hos oss vid halv 11 typ :) Så söt!
Sen drog jag på dans vid 4 och nu är jag hemma och har ätit :)

Nej nu ska jag kila upp och fixa med lite inbjudningar och sen ska jag plugga :) Ska äta lunch med michelle imorn vid halv 12, och sen blire praktik från 4 till 10 ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0