"Diagnosen"

Idag när jag var och pratade med min psykolog så kom hon fram till efter mycket och moment fram till en "diagnos" att jag har drabbats av social fobi och panikångest!
Det är verkligen inte lätt att bli av med. Och jag försöker att göra saker jag verkligen inte vill. Men jag måste för att någon gång bli bra. Och tro mig, det är inte enkelt när man vill och inte kan. Det är ågot som stoppar en. Typ som en djävul som bara vill göra ens liv till ett helvete genom att förstöra allt!
Men jag får hjälp på traven. Och det är skönt att ha den stöden från någon som inte "känner" mig. Dom kan komma med andra råd/tips om vad man kan göra och ska försöka att göra. Oavsett hur lång tid det tar, så kommer man någon gång att klara det.
Till exempel som jag, jag kan knappt gå och shoppa själv, gå på bio själv, fika själv, gå själv överhuvudtaget. Alla dessa blickar jag får. Eller som jag tror att jag får och tankar om vad andra tycker om mig bara för att jag går själv! jag vet att det låter sjukt som om jag bara är allmänt knäpp eller så. Men det här är psykiskt jobbigt! Tro mig. Det är inte nått som bara går över på 1 dag. Utan för mig har det pågått i över 1½år! Och förnst nu börjar jag bli bättre och ser juset i min svarta tunnel långt bort. Men jag vet att jag är där snart. Eller jag hoppas att jag är där snart, för att jag inte orkar med det här längre. Och hur mycket positivt jag skriver på denna blogg, behöver det inte betyda att jag mår skit bra och är den lyckligaste personen på hela jävla jorden! Jag mår dåligt ständigt, dag ut och dag in. Och jag skäms inte för det. Det är så det är nu, så det är bara att acceptera. Jag kan inte förklara specifikt varför jag mår dåligt och vad det är som gör att jag mår dåligt. Det är skit svårt att förklara. Jag kan knappt förklara det för mamma och pappa! Och då är det illa. Så fråga inte mig en massa saker. Ni kommer ändå inte få ett bättre svar än " Jag vet inte. Jag mår dåligt just nu och så är det bara. Och jag hanterar det på det här sätter för att jag inte orkar med någonting just nu. Men det har inget med er att göra!  "

Men nu ska jag inte skriva mer. Ska gå och sova ska upp imorgon och träffa Michelle ett litet tag innan jag ska till Tommie..

GODNATT, Puss&Kram♥


Kommentarer
Postat av: emma lund

låter lite som mig.. och det låter jobbigt.
jag ska inte säga mer än att jag vet hur det känns. hoppas det blir bättre, länge sen vi pratade nu.
vi får väl höras nån dag.
(:

2008-02-27 @ 12:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0